Peter van Dalen ziet kansen voor logistiek in Brabant

provinciehuis-den-boschdonderdag 05 april 2012 10:06

Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) ziet een kansrijke rol weggelegd voor Brabant in grotere Europese transportnetwerken. ,,Brabant is logistiek gezien een belangrijke regio. De provincie bevindt zich tussen Rotterdam en het Europese achterland en herbergt veel transportbedrijven. Brabant is een regio met groeikansen op het gebied van transport!”

In Waalwijk sprak de Europarlementariër met een delegatie van wethouders over de plannen om de haven uit te breiden. Daarnaast praatte hij de aanwezigen bij over de recente ontwikkelingen in Brussel rondom de structuurfondsen. Van Dalen benadrukte dat Waalwijk zelf eerst goed moet vaststellen, welke concrete plannen haalbaar zijn. ,,Zou er dan nog aanvullende financiering uit Brussel nodig zijn dan wil ik daar graag in meedenken.”

Van Dalen sprak in het provinciehuis met de Commissaris van de Koningin, Wim van de Donk. Met enkele ambtenaren van de provincie werd daarna doorgesproken over de economische focuspunten van Brabant in relatie tot de Europese agenda. Van Dalen sloot zijn bezoek af met een informele netwerkborrel in Wijk en Aalburg. Tijdens die ontmoeting konden er via twitter of op locatie vragen gesteld worden aan de Europarlementariër. Daar werd aardig gebruik van gemaakt.

Peter van Dalen houdt zich als vice-voorzitter van de Transportcommissie van het Europees Parlement veelvuldig bezig met Europese vraagstukken rond transport en logistiek.

Archief > 2012 > april