Dag van de Buurtbuschauffeur op initiatief van de ChristenUnie-SGP

buurtbusmaandag 25 mei 2009 12:45

Het provinciebestuur van Noord-Brabant geeft aan het erg belangrijk te vinden, dat er ook in landelijk gebied openbaar vervoer is voor de burgers. In maart van dit jaar gaf Statenlid Hermen Vreugdenhil (CU/SGP) aan “dat de buurtbus vrijwilligers de afgelopen jaren toch wel een fors deel van het voorzieningenniveau in het landelijk gebied overeind hebben weten te houden, ook gaf Vreugdenhil aan dat het tijd werd dat de provincie ook blijk zou geven van die waardering uitgesproken door het college.

Op initiatief van de ChristenUnie-SGP fractie organiseert het Provinciaal bestuur van onze provincie daarom een speciale dag voor de vele buurtbusvrijwilligers van Arriva en Veolia-Transport om hen te bedanken voor het werk wat ze doen voor de burgers in Brabant.

De Gedeputeerde mevrouw Annemarie Moons nodigt de vrijwilligers uit om op 6 juni 2009 van 11.00 uur tot 14.30 uur op het provinciehuis te ’s-Hertogenbosch om hen te trakteren op een lunchbuffet en een cabaret voorstelling.

De ChristenUnie-SGP fractie geeft aan tevreden te zijn met de waardering die het provinciebestuur op deze wijze uitspreekt richting “onze” buurtbuschauffeurs en we hopen dan ook dat deze blijk van waardering een statement mag zijn hoe wij in Brabant met onze vrijwilligers om willen gaan! Op dit moment hebben al vele honderden chauffeurs aangegeven te willen komen!

Archief > 2009 > mei