Succesvolle “Avond in het zuiden”

Provincie huiswoensdag 21 januari 2009 00:34

In het provinciehuis in Den Bosch vond afgelopen maandag (19 januari) de “avond in het zuiden” plaats. Zo ongeveer alle Brabantse actieve kiesverenigingen en kiesverenigingen in oprichting waren met een stevige afvaardiging aanwezig. Daarnaast hadden mochten we een gast uit het Gelderse ontvangen; namelijk Dirk Vreugdenhil van de kiesvereniging Nijmegen.

Met wisselende verwachtingen startte dit gemêleerd gezelschap de avond met een inleiding verzorgd door onze voorzitter Rinus van Langevelde. Daarna was er een (ver)korte "training verzorgd door Ron de Rover van de ChristenUnie kaderschool. Dhr. de Rover vertelde over een achttal pijlers die van belang zijn voor een stevige en gezonde ChristenUnie kiesvereniging. Zonder ze nu toe te lichten (U kunt de PowerPoint opvragen via hendrikjanboth@hetnet.nl) sommen we ze even op:

1. Toerustend leiderschap
2. Persoonlijke taakvervulling
3. Strategische politiek
4. Motiverend geloof
5. Flexibele organisatie
6. Inspirerende bijeenkomst
7. Vraaggerichte promotie
8. Goede relaties

Aan het einde van de avond kwam Statenlid Hermen Vreugdenhil nog net op tijd binnen van een steunfractievergadering om twee actuele zaken toe te lichten, namelijk de voorgenomen verkoop van Essent aan het Duitse RWE en de vorderingen rondom het dossier openbaarvervoer. Na afloop van de avond was er (net als in de pauze eerder op de avond) ruimte om van gedachte te wisselen met andere kiesverenigingen, elkaar te vertellen over lopende zaken en elkaar te bemoedigen. Het was een geslaagde avond die D.V. 6 april 2009 een vervolg zal krijgen.

Archief > 2009 > januari