Provincie zet niet in op verduurzaming scheepvaart

vrijdag 06 oktober 2017 14:35

Op 21 april 2017 heeft de ChristenUnie-SGP, samen met GroenLinks, CDA en Lokaal Brabant, een motie ingediend waarin het college gevraagd wordt te verkennen hoe de verduurzaming van de scheepvaart beter ondersteund en gestimuleerd kan worden.

Het college van GS heeft deze verkenning uitgevoerd. In juli is hierover een memo gepubliceerd. Daarin wordt erkend dat de roep om duurzaamheid van de scheepvaart groot is. Er wordt echter geconstateerd dat er al verschillende initiatieven zijn zoals CLINSH en de subsidieregeling Innovaties Duurzame Binnenvaart. Om deze initiatieven niet in de weg te staan heeft GS besloten dat de provincie niet extra in zal zetten op de verduurzaming van de scheepvaart. “De provincie legt de bal bij de sector zelf om te innoveren en te verduurzamen. We zien echter een aantal aanknopingspunten in het stuk om de verduurzaming toch van de grond te krijgen” aldus Hermen Vreugdenhil, fractievoorzitter van de ChristenUnie-SGP Brabant.

Archief > 2017 > oktober